tisdag 27 januari 2009

DHL....

Jag måste bara få säga hur otroligt missnöjd jag har varit och fortfarande är med DHL.

Det började med att vi har byggt en stor väg fram till huset - där en lastbil utan problem kan komma fram och vända.
Men så kom vårt badkar i somras. Fast jag hade pratat med speditören att det kan vara lite trångt så för säkerhets skull kan ni väl ta en vanlig lastbil - det lovade tjejen mig. Men hur tror ni att badkaret kom? Jo med en DHL "City trailer". Chaffisen ringer till mig och säger att jag lämnar ert badkar här ute vid grannen - det är ca 1 km till grannen......
och det gjorde han med... han lämnade vårt badkar hos grannen - mitt på hans vändplan.
Efter det så har vi hela tiden sagt till att det kan inte vara en city trailer för att DERAS chaffis inte vågar köra in - inte för att vägen är dålig - utan för att han inte litar på sina egna färdigheter. Detta har ju då hela tiden gjort att vi fått leveranserna dagarna senare.

Nu skall ju vår trappa komma - skulle ha kommit förra veckan blev vi lovade från Fiskarheden villan - men det gjorde den inte. Jag pratade med speditören i fredags som lovade att återkomma IGÅR med nytt datum för utkörning av trappen - tror ni att hon ringde upp? Nej.. och det förvånar mig inte heller - för det har de inte gjort en enda gång tidigare trots de lovat att återkomma.

Nä jag är så trött på DHL och deras under speditörer! Fy för DHL.

//ina

0 kommentarer:

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: