måndag 27 oktober 2008

Vilket väder vi har... eller...

Man skall inte säga att vi inte har väder... vi har just nu all sorts väder....
Hagel, regn, sol, vind, stiltje och bara grått....

Jag lade mig tidigt i går kväll för jag har haft feber hela dagen... och vaknade av ett sådant fruktansvärt oväsen på husvagnens tak. Katten for upp ur sängen och runt runt som en skållad råtta innan han fann säkerhet under sängarna. Lilla E som sovit länge satte sig rakt upp - livrädd och trodde någon höll på att förstöra husvagnen.....

Det var hagel...och inte lite hagel heller.. massor och stora var de med.....
Det var som om någon hällde en stor spann med puttekulor över vagnen om och om igen.....
dock slutade det efter ca 5 minuter och lugnet lägrade sig igen...

Men under tiden 22.00 till 04.30 så återkom ovädret om och om igen - med hagel, vind och regn... 4 gånger väcktes jag.... jag bara säger fy 17 för oväder...

I morse när jag kravlade mig ur sängen för att hasa mig till jobbet så låg det kvar på marken....

















och nu under dagen har vädret varit skumt.... hagel, sol, regn, sol, och nu.. grått grått grått med vind.....


Ikväll kommer mina små älsklingar hem (små och små.. 16 och 17 år...) med pojkvän... och förhoppningsvis så kommer de hjälpa till i huset under veckan...(de har höstlov).....

så jag hoppas det händer mer under denna veckan än vad som hände i helgen...(förutom att vi sparade ca 6000kr på att Bauhuse sålde ut Casco våtrums memran... - ibland skall man ha flax....)

ha en fortsatt bra dag

kram Ina

0 kommentarer:

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: