onsdag 8 oktober 2008

Önskar....

Just nu så önskar jag att vi hade valt en bastu i huset (fast jag eg. inte gillar basta). För jag fann Bastuhonung som skall vara bra för ont i kroppen och så fryser jag så infernaliskt att en varm bastu just nu låter inte helt fel....
Sedan så letar jag efter lite nytt pynt till huset... Vi har ju antingen slängt eller stuvat undan det mesta från vår förra lägenhet.. och jag kan ju säga att vi slängde en väldans massa.. många turer till tippen blev det.. så vi har inte så frukatansvärt mycket saker kvar... (där håller nog inte min familj med *ler*) men för att fylla upp 175m2 så har vi inte så att det räcker... (så det blir nog precis som jag vill ha det.. tomt och luftigt)......

Men lite fint pynt och smarta snygga lösningar letar jag efter....
typ en toaskylt... E inte denna för söt?

Båda artiklarna fann jag hos hjärtansfröjd......

//ina

4 kommentarer:

Maria sa...

Hej där,

för mig får du gärna blogga på som en gnu;)

Det är skoj att läsa hos dig!

Hur gör man sån skiss på tomten? Eller förresten berätta inte jag fattar ändå inget när det gäller datorer.

Tack för tipset på tvättmedelsunnan. Har varit på jakt efter något liknande för att slippa de fula tvättmedelskartongerna.

Cult har verkligen fina saker, det är jättesvårt att gå förbi och inte köpa med sig hem något från dem.

Kramar Maria

spetsar och änglar sa...

Så fin förpackning till bastu honungen.Det skulle nog inte vara dumt med en bastu ibland när man fryser. Eller ett badkar!!!!
Har inget av det.
Men jag skulle nog välja ett badkar före bastu.
Trots den fina förpackningen ;D

Åh den där toaskylten är ju jättesöt

Kram

Anonym sa...

Åh den där bastuhonongen fick mig at bli nyfiken!

Charlottas hemmaplaner sa...

Bastu-honung låter ju spännande. Är det tänkt att man skall smeta in sig med den eller funkar det lika bra att äta upp den? Vore bra för oss frusna som saknar bastu;-)

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: