torsdag 9 oktober 2008

Fönstershoppat på lunchen....

En sak som jag skulle vilja ha är en brödburk.... och då menar jag inte en sådan där som har liksom jalusi eller halvmåne formad... förstår ni vilken jag menar? Och jag har letat och tittat men inte......

Men så på lunchen idag så åt jag en super god paj.. men en vän som jag inte träffat på länge.. det var väldigt trevligt.... får vi göra om....
Och i det cafet som vi åt i så fann jag det som jag länge letat efter men inte funnit just den DÄR.... men där stod den.. i fönstret och bara fanns.... så jag frågade fräckt var de köpt den.. och sedan så gick jag till den affären.. för att få veta att den fanns inte....

Är det någon som vet märke och om de ev. finns där ute.. hör av er...
Taskig bild men så här ser den ut:
Ser ni den.. i mitten av fönstret.. med "Bröd"... och den fanns med "kakor" " redskap" "pasta" osv osv.. så fin.. VILL HA.....

Istället så hade de denna...Den e fin den med.. men inte riktigt lika fin.. och den fanns i en serie den med..
med Pasta

Den fanns med godis, örtkrukor osv... men som sagt.. inte riktigt lika fin.. fin.. men den nu när jag sett den andra... så .. om den finns där ute... så vill jag ha den....

VILL HA!!!!!!!!!!!

//ina

5 kommentarer:

Anna sa...

Vet tyvärr inte var du kan hitta den söta burken. Själv slog jag till direkt då jag såg den gråa plåtburken från Bruka. Tyckte den var perfekt i storlek. :-)

Apropå storlek så vet jag inte med mig att maken svurit alls över insättningen av ugn och micro utan de verkar ha glidit in bra. ;-)

Charlottas hemmaplaner sa...

Hej Ina!

Jag har tidigare scannat brödburksmarknaden (se länk), men tyvärr inte hittat just den som du fastnat för. Tillslut köpte jag en jättefin som just nu finns på Åhléns.

http://hemmaplaner.larssonslounge.se/#post230

ColonialEast sa...

Jättefin brödburk! Men jag gillar de andra varianterna också. Lycka till med letandet! Och ha en toppenhelg!!

Maria sa...

Jag hoppas verkligen att du hittar det du söker.

Jag vet hur det känns att få "dille" på något och sedan inte hitta det. Alternativen duger liksom helt plötsligt inte. (Jag för gen del tänker på min trädgårdsbänk)

En härlig "brödburksletande" helg önskar jag dig;-)

Kramar Maria

Charlottas hemmaplaner sa...

Hej igen Ina! Såg din fråga om Housekeepers boxen. Den har funnits på Rusta, men verkar vara slut i de flesta affärer. Kan ändå vara värt att kolla upp. Jag har köpt min i en liten inredningsbutik i Mölndal. Men om du gogglar housekeeper's box så hittar du en mängd webshoppar som säljer dem. Tyvärr är ingen svensk vad jag kan se.

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: