måndag 13 oktober 2008

Grått, grått och ännu mera grått...

Idag är det verkligen grått...
Grått ute - grått inne och def. grått i sinne..... (blir man annat än deppig när det är helt grått utanför fönstret?)

Helgen som gick var väl sådär produktiv....

I fredags efter läkarbesök X2 så fick vi handlat vårt golv.. vi har numera 31 kartonger med parkett liggandes i hallen tillsammans med 5 garderober... det är mao trångt ..... Men nu har vi vårt golv....

Och så i lördags så fick vi ialla fall fogat tvättstugan - och den är jag numera väldigt nöjd med...

Och så fick vi upp samtliga skåp i köket.. och testat sätta upp salningar och fönsterbänkar. Och jag fick spacklat hela tvättstugan och slipat köket.

Här nedan är vårt vitrinskåp....

Micro och ugn....

Här är vår sockelsug... skall bli skönt att ha en sådan då man har hundar, katter och numera kaninen .. och inte minst... barn och make...*ler*

Peter han bar in alla dessa kartonger... och så fick han flytta tvätt och tork som stod i vägen.. samt målat x antal takpanels paket.... sett efter och försökt fixat till ventilation till torkskåp...
Jessa hon fick gjort klart alla dosor i lillebrors rum.. så nu har vi två rum som "bara" skall spånas, gipsas, satt tak och så sacklat och tapeter.....

Söndagen gick i samma tecken som lördagen fast med lite avbrott för att köra lilla E på barnkalas.......

jag har börjat mäta ut för tapeten i köket .. och jag har sådan tur att även om det är mönsterpass så på de 105cm som jag skall ha tapet (ovan pärlspont) så är mönsterpasset EXAKT.... mao jag kan kapa 105cm varje gång... tur va....

Här testar P salningen till tvättstugan..... Den ser ut att vara rätt....*ler*

Och Lilla E väntar på att mamma och pappa ska sluta testa salningar.....
Jag läste på Maria på Lundins nya bygges blogg att hon har träffat Pellan och Maria.. jag måste säga det att jag verkligen är imponerad av dessa tre... Hur ofta vågar man träffa någon som man inte känner ..... Hur många gånger träffar man någon som vågar öppna sitt hem för andra som man inte träffat på något vis innan? Det är verkligen imponerande! Tuffa tjejer det!

OM jag orkar ikväll och OM det inte är för mörkt.. så skall jag börja tapetsera efter jobbet... och då kanske jag tar och slipar väggen i tvättstugan....

//ina

1 kommentarer:

ColonialEast sa...

En sån där sockelsug skulle jag också vilja ha. Hur funkar det egentligen? Sopar man fram smulorna dit och sedan försvinner det med centraldammsugaren??

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: