onsdag 3 september 2008

Regn och pyssel

Idag har det regnat, regnat och blåst....

Det är ganska mysigt i husvagnen när det regnar... dropparna trummar mot taket och man sitter med pcn i knät, trådlös och surfar fast det åskar å blixtar utanför....

Jag älskar att pyssla - ofta och gärna.. som ni säkert förstår så har jag haft lite svårt att pyssla nu när vi bor i husvagn. Inte så lätt att dra fram alla mina penslar, papper, spetsar, foton osv osv.. när man har en sådan begränsad yta att röra sig på. Jag verkligen längtar tills jag kan packa upp alla mina pysselsaker som just nu ligger nerpackade i väntan på bättre tider..... Annars gör jag gärna kort till arb. kamrater på jobbet - som slutar, som får barn, gifter sig osv osv... och mina vänner får alltid ett handgjort kort när de fyller år....

Under tiden som vi bor i husvagnen så har jag fått hitta alternativa pysselsaker som inte tar plats.... typ Decuplage (om det nu stavas så...) samt gå på
pysselträffar och mässor - och det är en nu i stora staden under lör-söndag....

Och häromdagen så gjorde jag min första Decuplage (stavningen?) och jag tänkte att jag skulle visa min kruka - som jag tycker blev bra (bilderna är inte bra... men ni får låtsas och försöka se framför er)..... jag fann en servett som var helt underbar och jag hade redan en vit kruka... och så här blev det..... och i väntan på huset står den på bordet i husvagnen.....

Sedan så fick jag en sådan fin mugg av min stora dotter... hon vet att jag gillar att mysa med en stor kopp the.... helst då grönt the.... och vad fick jag idag om inte just det....

Jag ser fram emot imorgon för då så skall tomten snyggas till. Det blev inte avlopp med som jag trodde då grävgubben var fast på någon ö här utanför.... suck...

Men högarna skall bort bort bort ialla fall....

Nu skall jag gå å lägga mig för de sista dagarna har jag varit så super super trött....

Kram
Ina

0 kommentarer:

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: