fredag 19 september 2008

Nu e det snart helg...

Det är snart helg och jag tror inte att mitt bloggande kommer att bli så dagligt uppdaterat.

varför kan man då undra...

jo för vi har bestämt att denna helg så skall det ske... klinkersgolvet i kök och hall skall läggas - och om jag får min vilja igenom så är det även det som kommer att hända *ler*

Vi skall även få in sista spånskivorna och upp dem till andra våningen....(detta utan att skräpa ner i hallen där vi lägger golv...??).
vi skall få in taket (panelen) och lägga den i vardagsrummet (åter igen utan att skräpa ner hallen).
vi skall lägga taktegel på förrådet.....
Köra lilla E till Mulle......

Låter det som vi har hela helgen utstakad?
Kan man kanske säga...

Mina kollegor undrar ofta om hur jag orkar? Jag jobbar 100%, har 3 barn varav 2 har aktiviteter, lagar mat, handlar, tvättar osv osv... bor i husvagnen samt hjälper P med huset...

Och helt ärligt kan jag säga att om jag inte hade haft huset på G så hade jag inte orkat jobba 100% (och detta i ett landskap med ca 45 andra personer). Men huset är min injektions spruta.... När jag går in i huset efter en jobbig dag på jobbet så är det precis som att den suger ut det trötta och irriterade och tillför glädje, harmoni och ro..... Jag kan sitta i huset och bara njuta....

Jag har nog aldrig mått så bra som jag gör nu... (dock e jag trött.. nästan sjukligt trött) men mår bra ändå..... (låter konsigt jag vet... men vet inte hur man skall förklara det).

Det jag möjligen har lite ågren för är att jag inte har lika mycket tid med lilla E....stora J och mellan L.... men å andra sidan så bygger vi vårt gemensamma hem.... som vi skall bo i tillsammans.. på ett underbart lugnt ställe.....

Men självklart är jag helt fokuserad på att komma in i huset... jag verkligen längtar över att vara där inne och sitta i köket och titta ut..... över dammen, över åkern nedanför...

Sedan så måste man självklart försöka hinna göra annat med.. och inte bara bara bygga...
så igår så körde jag ner stora dottern till hennes och hundens agility träning... och vad jag blev imponerad - av dem båda två..... Nu skall man veta om Tyson att han är en bjäbbig bjäffig "dum" japansk spets.... men samtidigt så är han snäll och väldigt tillgiven. Är han borta och jag inte är med så är han väldigt trogen sin förare... vilket betyder att han får aldrig se mig... för då piper han till mig.. till Js förtret.....

Tog lite bilder -tyvärr lite mörkt men ni får föreställa er vad jag fick se - från bilen för att Ty inte skulle se mig...*ler*

Nä nu skall jag strax gå hem .. för att tömma hall och kök - dammsuga... och vem vet.. jag kanske hinner prima en gång ikväll? det vore det ultimata....

ha en underbar kväll och helg..
Kram

Ina

0 kommentarer:

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: