onsdag 10 september 2008

Min lilla mapp... å ja.....

Eftersom jag kände att vi inte hade ett samlat grepp över de olika rummen, tapeter och färger samt aldrig hade med oss mått som vi ibland behöver ha med...... så pysslade jag ihop en liten pärm/mapp över den biten som jag kan ha med mig överallt...

där har jag samlat storleken på rummen, väggar och golv samt där samlar jag på mig alla bilder, ideer och intryck som jag får från bloggar och affärer - uppdelat per rum.

Även ungarna får ge mig ideer som jag samlar i den....

så även om jag inte hann jobba så mycket med huset igår så hann jag pyssla ihop en liten bok....

P tyckte att jag kunde ta en vanlig pärm.. men... jag hade ju ändå tid över när jag nattat lilla E..... *ler*

kram på er......

4 kommentarer:

Charlottas hemmaplaner sa...

Vilken smart idé! Hur ofta står man inte där i någon affär utan aktuella mått eller namnet på den tapeten som man såg i någon blogg. Sedan är jag också helt impad av själva pärmen i egen design som du gjort. Verkligen kreativt! Vanligtvis brukar jag scrappa en hel del med mina foton men nu med husbygget orkar jag ingenting på kvällarna....
Kram //Charlotta.

spetsar och änglar sa...

Vilken fin pärm du har gjort.
Har också funderat på den där tapeten, med rosorna på till vårt vardagsrum.Tycker att dom är så fina.Och det i samband med att vi köpte tapeterna till matrummet.Samma smak kanske vad det gäller tapeter ;)

Du verkar vara väldigt kreativ och ha en massa ork över efter ha lagt lilltjejen och byggt på ett hus.
Mycket imponerande!

Ha det gott
Kram Heléne

Familjen Eriksson sa...

Vilken pärm!!!
Underbar!!!

Jag önskar att jag hade tiden och kunnandet med scrapping. Just nu ligger du på top 5 listan över saker jag är svårt avis på.

Maria sa...

Ååååå vilken fin pärm! Och Åååååå vad jag blev sugen på att scrappa igen! Har inte pysslat sedan....tänker....ja, minst två år sedan. Man har ju haft huvet fullt med bygge. Men vilken bra ide!

Mina scrap saker ligger fortfarande och väntar på att bli uppackade.

Kramar Maria

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: