tisdag 14 juli 2009

Skön helg....

I fredags for jag ner till Hovmantorp med min dotter på ett 100års kalas....... Det var hennes "svärföräldrar" som fyllde 50 år vardera. Vi mötte upp lilla gubben vid Växjö och for sedan till värdparet. Jessan bodde självfallet hos sin pojkvän och jag och Peter fick låna ett rum hos deras närmaste granne.

Vi hade en underbar helg där nere... vi hade inte setts på nästan 3 veckor så det var lite mysigt.

På lördag morgon så smög vi upp och in till värdparet - som bjöd på frukost. Sedan for vi till Kosta outlet... Peter och Jessan hade stor shopping... -nästan helt ruinerade *ler*

På lördagkväll så bjöd de på stort partay - vi var 130 personer som ville fira Mats och Åsa. Det var super trevlig och väldigt välorganiserat.

Vi hamnade på ett bord med 3 andra trevliga par. Tänk så många kontakter man kan få och sedan dra nytta av... en av dem var hos syrran idag och tittade på deras blivande grund *ler*.

Söndagen så var vi båda lite sega *ler* så vi stannade där nere länge. Vi gick runt i Hovmantorp som var en väldigt mysig liten stad - hade jag inte bott där jag bor idag så skulle jag kunnat tänka mig att bo där... *ler*

När vi väl hade kvicknat till så drog vi oss hemåt....

Jag hade gjort ett kort till dem - samt en liten liten resväska - och i den vikt sedlar som skjortor..... de önskade sig bidrag till sin Skottlandsresa... tror dock att resväskan är lite liten.... *ler* - dock missade jag att fota väskan ... men dotra min skall fixa det!.
Men kortet - det fick jag fixat... det såg ut så här:


Kram på er och ha det så bra....

Semester Ina

2 kommentarer:

Maria sa...

Vilken härlig helg och vad roligt att det blev en kul fest. Extra roligt att kunna umgås med sina barns svärföräldrar:)

Du är verkligen duktig på att göra fina kort Ina!

Kram Maria

Anonym sa...

Hej tjejen! Skönt å höra att ni hade en härlig helg i Hovmantorp! Kortet är jättefint, ska bli kul o få se om J får tag i en bild på resväskan oxo!!

Kramizar / Carina

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: