tisdag 26 augusti 2008

Spackling.....

Igår så hade far min satt upp mer spånskivor i vardagsrummet. Jag fortsatte med att spackla köket - till min hjälp hade jag lillan - tänk vad duktig en 6årin kan vara på att spackla skruvar.....

Jag har äntligen bestämt mig gällande köket... och idag gör jag även avropet på den.. hoppas att vi kan få det vecka 40-41 då det är höstlov här nere.

Sedan så har jag betstämt mig för att vi skall ha pärlspont i köket (tur att Peter satte upp trippelgips eldosor) - ganska hög sådan.. och ovanför det skall vi ha Boråstapeter anno 1905 (det år min farmor föddes) och har då två stycken som jag väljer mellan.. det är svårt att välja.. men nu har jag "bara" två kvar i köket... (sedan har vi resten av huset )











Den som inte är "randig" har jag sett i följande kök - spetsar och änglar - och det är helt enkelt underbart... det är så jag ser mitt kök...
kolla in detta:
E det inte mysigt??????
Helené har lyckats fånga det där som jag med vill ha.. hög pärlspont, gamla möbler och vitt.. och helt enkelt helt mysigt....
nu måste jag jobba lite till...
kramar Ina

4 kommentarer:

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Jag har med varit in och kollat på den bloggen och sett köket. Så himla mysigt kök, hade hon inte tapetserat om nyligen eller hur var det? Ja iallafall, jättemysigt! Kram Petronella

Tinnar och torn sa...

Infiltrationsbädden ligger på gammal åkermark, leråker tror jag. Är lite dåligt insatt, ska fråga Örjan. Men vi följer VA-utredningens rekommendationer. Lycka till med avloppet då :o)

Anonym sa...

Hej! Tack för besöket, vilken fin blogg du har! =) Vi har gjort trädet själva =)

ColonialEast sa...

Vilket fint kök och vilka fina tapeter!!!!

Jo vi ska bo kvar i vårt hus genom renoveringen har vi tänkt. Får se hur det går .....

Kram!!

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: