fredag 29 augusti 2008

hem - jag vill hem.....

Här sitter jag på jobbet och kan inte göra ett smack med huset.
P är hemma och jobbar...... nyss så hade han spånat färdigt både vardagsrum och "pysselrum".
Lilla E har "hjälpt" honom hela dagen (förskolan är ledig på fredagar).

Hoppas det är lika fint väder imorgon som vi har idag för då skall här MÅLAS!!!
Nu skall det bli klart utvändigt - så enkelt är det...

Mina små medhjälpare flyr oss... L åker till sin far (5 mil på moppen ???) och J har möte gällande VM i Dragkamp (hon är dragkampare och vi skall ha VM i Dragkamp är i S-Sund 4-7/9 - det blir jättetrevligt. Restaurangtält, företagsdrag osv osv osv....)

Nu snart e det hemgång...

Kramar Ina

3 kommentarer:

Vimsingen sa...

Jag förstår dig. Jag vill också hem och fira helg. Men nu bara en timme kvar innnan jag kan lätta härifrån.

Vimsigen

Anonym sa...

hej

min blogg hilleshög e nu lösenskyddad, om du vill ha tillgång så skicka ett mail så fixar jag det :) till lovelyliw@hotmail.com. Skriv vilken blogg du har också :) förklaring varför kommer sen på bloggen...

/Liw

Tinnar och torn sa...

Nu är du säkert hemma iallafall ;o) Huset kommer på måndag! Kram Petronella

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: