tisdag 15 december 2009

Svårt att fatta....

Jag har väldigt svårt för att fatta att ALLA lister - är uppe i ALLA rum...

Hur ofta sker det att man får upp dem?

Tror att det är vår "taktiska" placering av dem som gjorde saken... mitt på golvet i vardagsrummet - sedan när undervåningen var klar - mitt på golvet i vårt sovrum - de var dock så långa att de stack ut genom sovrumsdörren - och då får man brådis...

Men mycket tack vare min snälle bror så fick vi klart 3 rum igår.... annars hade vi nog inte varit klara ännu... min ork är borta efter heldag på jobbet.
Emmas rum klart.......

Och badrummet....
Så nu är det "bara" till att städa upp bombnedslaget så att det ser ut som ett hem igen - upp med tavlor och pynt och sedan julpimpa hela bygget.....

Förra året firade vi jul i ett rum (pysselrummet) och köket.. det var allt... kan säga att jag ser fram emot julen igår.. med hela tjocka släkten och huset klart!

TACK BROR MIN!!!!!!!!!!!!
//ina

3 kommentarer:

Vimsingen sa...

Så bra! VI har inte påbörjat listarbetet än....Kram
Vimsingen

Lösvirkesbyggarna sa...

Nu är jag avundsjuk på riktigt! ; )
Kram Anna

Vonna sa...

Visst blir man glad när man får hjälp som man kanske inte riktigt räknat med.
Det blev väldigt fint!
kram

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: