torsdag 10 september 2009

lite sol i mörkret

Ja inte har jag hört ngt från någon alls.. mao det händer inget med bygget...
men nu har även jag ringt denna VVS och talat in ett meddelande hos honom - jag börjar bli SUR.

Men för ett tag sedan så skrev jag om min "kamp" mot min övervikt...

Och jag hittade ett foto som var taget precis när jag gick med i viktväktarna. Och förra veckan när jag hade ett litet pluss så gjorde jag så att jag tog en bild med exakt samma kläder och samma plats.. och jämförde - bara för att ha en liten puff åt rätt håll.

kolla detta

Jag är så nöjd... det är ca 10kg mellan dessa bilder.... (så nu fick ni se hur jag ser ut också... *ler* isch.... ) Och nej - jag är inte med barn.. det är min mage.... *rys*

Gubben klagade dock på att jag såg så sur ut på nya bilden...(förutom att den var suddig).. men det var på morgonen och jag var ff sur för mitt lilla plus kvällen innan.

Snacka om att jag känner mig mer taggad...... jag skall ner till målvikt.... (det måste jag ju nu när jag lämnat ut mig så här på internet.....)

kram på er alla och tack för alla kommentarer ang. vår VVSare....

1 kommentarer:

Vonna sa...

Ja, du ser lite sur ut, men va kul att det går så bra för dig.
Nästa kort får du allt se lite gladare ut (man känner ju knappt igen dig).

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: