tisdag 22 september 2009

Badrum....

ja...
vad skall man säga...
Han kom INTE igår heller...
dock så fick JAG tag på honom.... he he he
Saken är den att han har undvikit mig - han vill inte prata med mig.. för förra gången han inte kom på en vardag - fick han komma på helgen....
Och jag kan vara bitchig.. det är mitt hus - mina pengar - mitt liv.. han skall inte styra över mig.
Min älskade man är snäll... och inte ett dugg bitchig utan tycker att det är ok - bara han kommer.....

jag har ganska höga krav -
1) säger man att man skall komma - och inte kan för att man har det "körigt" så hör man av sig - i tid och meddelar det att man inte kan komma - man dissar inte folket helt.
2) har någon sökt mig sedan 13 /8 så ringer jag upp - jag dissar dem inte totalt.
3) har jag lovat ngt så gör jag allt för att utföra det

Det slutade med att han fick ringa mig igår... efter att ha försökt nå min älskade man men inte lyckats. och hade alla möjliga ursäkter..... men ha ha...

Nu är läget så här - han har lovat att komma på torsdag. Är han inte här på torsdag - så kommer jag inte att söka honom, han får inte en ytterligare chans utan det blir första bästa advokat samt en ny vvs are och så får vi kräva honom på pengar sedan.
Det är även så att är han inte här så kommer jag lägga upp företagsnamn här på bloggen - högst upp på bloggsidan så att alla ser det. Jag har sett att en del besökare kommer från "vi bygger hus" och Fiskarhedens egna hemsida - och några av dessa är säkert i byggtagen...

Jag kan som sagt var vara en riktigt jobbigt BITCH och det var nog precis det han tänkte när han lade på igår..... *skrattar elakt*

så... nu får ni hålla tummarna för att jag slipper vara en super Bitch på torsdag ....

kram på er.

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: