fredag 13 mars 2009

Jag blir så förbannad….

På dessa hantverkare som inte tar sitt ansvar gentemot kunden. De lovar och lovar – men håller inte sina löften.

Hur svårt kan det vara att lova en sak och sedan hålla den?

Jag e lite (läs väldigt mycket) förbannad på vår VVS kille. Samma visa varenda gång han skall hit.
”-jag kommer under nästa vecka och fixar detta.” och så hör man inget under hela veckan. På torsdagen så försöker man ringa, man smsar men tror ni att man får svar? Mitt sista sms igår var ” eftersom vi inget hört – så förväntar jag mig att du är här imorgon!”.

Nu på morgonen så ringer han ”- å förlåt jag har bommat detta.. jag har ingen blandare till er.” vaddå ingen blandare – hur svårt kan det vara för en VVS ar att fixa en blandare? Och vaddå.. han har ju för 17 haft på sig sedan förra fredagen att fixa en sådan.

Han har redan fakturerat oss över 130 000 kr och kan inte komma ihåg en jä*la blandare…
Jag talade om för honom att jag förväntade mig att han fixar en blandare och kommer ut med den idag. Peter är endast hemma denna helg och är sedan borta i 2 veckor igen. Jag vill ha min dusch – han har lovat mig min / vår dusch.

” – ja men det kan vara svårt”…. Möjligt sa jag.. men jag förvänar mig att du löser detta. Det är inte första gången du bommar oss…..

Till saken hör att han på sin sista faktura debiterade oss för 6000kr för mycket….. (plus moms)… och jag förväntar mig att han fixar det han skall omgående….
Nä fy 17 för hantverkare som inte håller det som de lovar!Tur att han inte är från ön för då hade jag jagat honom hela dagen *ler*.

//ina

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nää, fy vad trist! Kan ni inte byta VVS-kille. Kanske blir även han nöjd om han får återbetala lite av er kostnad och sen slipper det jobbet. Låter om han helt enkelt har tagit på sig för mycket jobb. Vill han inte så får ni elt enkelt ta fram kontraktet (som jag hoppas ni skrivit) och hota med att stämma.

Jag hatar när hantverkare gör detta. Har råkat ut för samma sak flera gånger och jag blir så ilsken!!!

Trevlig helg!
Hoppas det löser sig!
/Mia

Maria sa...

Med all rätt!

Fy bövelen så irriterande att de inte kan hålla vad de lovar.... och precis som du säger, hur svårt kan det va????

Vissa hantverhare har ingen yrkesheder eller moral brukar min hantverksgubbe säga, skandal!

Hoppas att han ändå gör det han ska och dyker upp idag så du kan få duscha lite i helgen:)

Själv ska jag och min hantverkare fredagsbasta och göra oss rena och fina inför helgen om ett par timmar ..... Men det ska ju jag inte sukta dig med nu när du din stackare måste vänta på din kran :)

Hoppas din helg blir duschig och bra!

Kramar Maria

Belfiore sa...

Tråkigt, tråkigt, tråkigt! Hoppas inte hela helgen blir förstörd av detta.

Det där med att inte höra av sig trots mail, sms och telefonsvararmeddelanden, har vi oxå vart med om. Å tråkigt är det när man hela tiden försöker komma vidare i bygget och ofta måste ha svar från hantverkaren i en viss fråga just för att kunna komma vidare. Dessutom betalar man ju hiskeliga pengar och ändå lyckas det komma till saker som man tycker borde vara självklara, som tex. en lucka till golvvärmecentralen... (denna ligger inte i vvs-entreprenaden för xxxxxx antal kronor).

Hur som helst så tycker jag att du är duktig som orkar stå på dig!

Ta hand om familjen och ha en trevlig helg!

Kramar/Maya

Tinnar och torn sa...

Hejsan Ina!

Håller tummarna för dig och din dusch.
I övrigt kan jag bara säga; Fy fan för hantverkare. Skulle jag sköta mitt jobb som de gör skulle jag inte haft något. Större skitsnackare verkar inte finnas. Det finns säkert undantag men de varkar vara lika sällsynta som en enhörning!

Kram Petronella

Vi bygger ett Doppingen hus sa...

Fyyy vilken hemsk hantverkare, det är sådana jag hoppas vi slipper! Man är ju livrädd att man ska få dåliga hantverkare, vilket mer jobb det innebär.
Bra att du är hård mot honom. Hoppas han löser detta åt er nu.
/Gabriella

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: