måndag 16 mars 2009

En bra helg....

Vi hade en RIKTIGT bra helg!

Vi fick äntligen in en dusch och handfat i toaletten. Pappa slipper våra duschbesök *ler*.
Pappa och Daniel har hjälp Peter i helgen med att sätta tak i vardagsrummet - ca 30 kvadratmeter tak - långa långa panelbrädor är det.......
Men de gjorde det bra! Så här såg det ut igår när hela taket var klart... vilken lättnad och vilken skillnad ett tak gör. Hela rummet blev ljust.....

Ni som följd min blogg var med när jag letade efter en brödlåda.. och jag visade en bild på en som jag blev så kär i - men som inte tillverkades länge. Den var vit med blommor i porslin - med ett porslinslock... och kostade den lilla summan 698kr.... Jag var lite orolig för ett porslinslock i min familj... vi gillar inte lock.. och spec. inte så ömtåliga som ett porslins lock....men det lilla problemetet löstes genom att den inte tillverkades längre.....*sur*.

Men så i torsdags så gick jag in på en bosättningsaffär här hemma.... och vad stod där? jo MIN brödburk - i rea hyllan - och varför det då? Jo för den saknade lock... Kolla är den inte fin??????
Japp jag köpte den... för den kostade hela 98 kr... och lock.. ja det skall jag fixa med en snyggt tillskuren furubit - som jag vitlaserar och sätter ett handtag av porslin - ja ett sådant där gammaldax... ni vet....
Nä nu skall jag fixa lite hemma...
kramis Ina

0 kommentarer:

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: