måndag 12 oktober 2009

Hej - jag lever

Tjabba
jo jag lever - känns som om det är nätt och jämt .. men jag gör det.
har mått skit det sista - yr i huvudet och fryser hela tiden.
Inga fel på mig så det är bara att försöka ta nya tag och bada varmt mycket.
Jag är inte så förtjust i hösten heller så det är nog därför jag fryser så mycket...

Det har inte hänt så mycket här hemma då lilla gubben nästan aldrig är hemma. Men förhoppningsvis är de snart klara med hans jobb och då .. kanske han kommer hem igen. Till nästa omgång....

MEN det som har hänt är att jag fick fakturan från VVS gubben.. tänk att det aldrig tar slut med vändorna med honom.
Jo det var ju så att när han äntligen kom hem så förutom att göra sitt jobb så var han "snäll" och satte upp mina duchväggar.... de stod i badrummet för att gubben min skulle göra det när han kom hem ... men nu gjorde VVSaren det... av välvilja trodde jag... och hur dum var jag då... jo för att han gjorde det för.....
1200kr visade det sig...
Sedan så är det så att vi har ju haft en offert på standardsaker - allt eftersom har vi tagit bort vissa av dem för att välja annat. Bland annat dusch blandarna och det som är till den, samt vi har även köpt egna handfat.
I min värld så krediterar man då standard och det som man tagit bort SEDAN debiterar man för tillvalen... men i VVSarens värld så debiterar man BARA... inga krediteringar här inte... samt debiterar för något man inte ens har bett honom om.....

så jag har skickat tillbaka fakturan med - "gör om den"

ja ja...

Nu på onsdag (säger han ialla fall) så kommer min lilla gubbe hem...
så då.. kanske det händer lite hemma...

kram på er....

5 kommentarer:

Vimsingen sa...

VVSare måste vara ett släkte för sig själva. Nu har vi tagit in en ny som verkar bra och har gett oss en superdetaljerad offert. Han verkade i alla fall trevlig när han var här....
Hälsningar
Vimsingen

Tinnar och torn sa...

Vilken jäkla jöns till VVSaren ni råkat ut för. En värmande kram behövs kanske i kylan...så här kommer den...KRAAAAAAAAAAAAM Petronella

Anonym sa...

Skönt att du mår bättre nu. Då har du mer energi att bråka med VVS'aren.
Ha en go'helg

spetsar och änglar sa...

Så mycket trassel VVS gubben!Det måste väl ta slut någon gång!!!!!

Kikar in för att önska dig en trevlig helg.Och att du kryar på dig.

Kram
Heléne

Maria sa...

Hoppas du mår bättre! Gillar också de varmare årstiderna mer...
Himlans hantverkare, ibland blir man trött....
Riskokaren kostar runt 200 har jag för mig, jag tycker verkligen den varit värd sina pengar redan! Du är välkommen på party den 4/11 kl. 18,30! du vet ju var;-)
Häls Grannen :)

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: