tisdag 30 juni 2009

Sommartider hej hej.. sommartider....

Är det inte helt enkelt underbart ute?
kan det bli bättre?

JA.....

Jag skulle kunna vara ledig jag med....
Åhhh vad det är seg att sitta här på jobbet och veta att nästan hela familjen är ledig.....

Solen skiner och här sitter jag...
Jag lovade lilla E i ett svagt ögonblick att jag skulle köpa en pool.
Helst vill jag ju ha en riktigt pool… men reningsverk och allt… men tyvärr får det nog vänta lite – typ några år eller så…
Så jag får väl åka och titta på en sådan där rund pool – helst med stativ då…

Men med min vanliga otur så kommer väl kylan så fort jag köpt poolen – som vanligt.. köper jag solglasögon – blir det molningt. Köper jag paraply – slutar det regna… kämpar jag med mig regnkläder ”utifall att” så blir det inget regn.
Köper jag en baddräkt – börjar det regna…
Det är ju så varenda gång…. Vågar nästan inte köpa poolen… hade P varit hemma hade jag skickat honom – då var det ju inte jag som köpt den *ler*

Min helg var helt underbar. Lördagen med goda vänner på Orust scrap där jag tom vann första pris för ett kort jag gjorde till lilla gubben (vi firar bröllopsdag på söndag och då är ju han inte hemma….(dessa män och deras resande jobb….)).
Har inte vunnit så förut (har vunnit på dragning – men inte på att jag skapat ngt fint..) – eller jo.. där ljög jag faktiskt…
En gång så hade Telia en tävling på nätet – man skulle måla sin mobil – och så skulle en riktigt konstnär blåsmåla det mönstret sedan. Jag målade kusten – med hav, berg och måsar (och en båt) och jag vann… så jag fick en uppmålad Nokia..
Det var faktiskt riktigt kul det med…..

Ialla fall – vi satt hela lördagen och scrappade och skapade kort – ca 70 tanter och så jag… (jag e ju ingen tant.. bara ”25”….). Vi höll på mellan 10.00 till 22.00….
Tack alla ni som var där….

Min vän vonne – gjorde sin första scrapsida – helt otroligt fin…

Sedan på söndagen så åkte jag ner till Frillesås…. (hmmm den var så liten att jag nästan passerade den och ändå fann jag inte ungarna.. dåligt skyltat till Löftadalens DK) – där jag hämtade min stora snutta.
Sedan åkte vi hem och drog ner på Ellös playa… och badade….

Nä nu skall jag jobba några timmar till.. sedan blir det köp av poool eller stranden…

Kramis och ha d så gott i värmen.
Ulla-Bella.

3 kommentarer:

Livet på Marbogården sa...

Härligt väder är det och fin blogg har du också:)

lenislenis sa...

Du var väl värd vinsten. Kortet var superfint, verkligen!
Tack själv för i lördags - från "den andra 25-åringen" (du var inte ensam) på träffen, Lena ;-)

Mia sa...

Grattis till vinsten. Varför ser jag inte den bilden som du sade i lördags att du lade ut på bloggen?

Kram

Leta i den här bloggen

Att tänka på som nybyggare....

* kolla ALLT... vad gäller tex gällande om/avlastning så ni inte åker på en extra avgift när det gäller omlastningen.
* Grunden - är det några punktbelastningar som kan ge din grundkille "hicka"?
* vet grundkillen om att han tex skall gjuta för verandan?
* Geoteknisk undersökning - behöver ni göra en?
* Farbar väg fram till grunden - när man minst tror att det gäller... så gäller det (tex killen som schaktar vill ha ÄNDA fram till grunden....)
* Diskbänken i tvättstugan - hur sitter fönstret? Så det inte hamnar ovan fönstret....
* VVS killen - dubbelkolla hur många golvbrunnar/avlopp som han gör - är de klokt placerade utifrån vad du själv vill ha tvättstugan till?
* Elen - var skall tex stick kontakterna sitta - vilka vitvaror har ni valt? Standard kanske inte funkar för era val?
* Att sätta skiva på en sida innervägg betyder verkligen EN skiva även om man har valt spån+ gips.....
*Trappen - vet ni om att den kommer i pytte pytte små delar. och att man själv skall montera ihop dessa delarna.

det kommer nog mera som vi kommit på som kan vara bra att tänka på...

Men framför allt.... Ta tillvara alla små mirakel under själva byggandet.... för det är kul...att bygga själva....

Bloggintresserade

Räknare

Totalt antal besökare:
Antal besökare denna månad:
Antal besökare denna vecka:
Antal besökare idag:
Antal besökare online: